Nyt ERP system?
Hvilke overvejelser gør man sig når man skal vælge IT leverandør?
Du står i dag med en XAL, C5, AX eller en ældre version af NAV.
Hvilken retning skal du gå?
Beholde eller opdatere den nuværende løsning eller opdatere til helt nyt system?
Når beslutningsprocessen om mulige investeringer i en opgradering af ERP-systemet går i gang, er det vigtigt at identificere lige præcis hvilke forbedringer en opdatering vil medføre. Investeringen og opgraderingen skal stemme overens med de overordnede mål for virksomheden.
En evaluering af dit nuværende ERP-system er et vigtigt skridt i denne proces. Her skal der blandt andet kigges på, hvilke arbejdsprocesser, der eventuelt bliver hindret eller umuliggjort af det nuværende system og hvilke, der kan optimeres.
Det er vigtigt, at interviewe interne nøglepersoner, der har erfaring med at bruge det nuværende system om, hvad deres oplevelser har været. Spørg dem om deres oplevelser med systemet, og om hvad de kunne ønske sig af et nyt ERP-system, hvis der var frit valg på alle hylder.
Hurtig værditilførelse til den daglige forretning
Hurtig afkast på investeringerne er for de fleste organisationer den vigtigste faktor, der danner grundlaget for en business case i forbindelse med en softwareopgradering. Generelt vil mange i din virksomhed forvente, at det nye system fører til bedre indtjening i løbet af ganske kort tid.
Det er derfor vigtigt at identificere alle potentielle besparelser, et nyt ERP-systemet kan give, og medregne dem i business casen. Det kan for eksempel være, at et nyt ERP-system giver mere effektivitet, fleksibilitet og mere overblik. En kalkulation af alle fordelene gør det også nemmere, at retfærdiggøre investering både over for medarbejdere, ledere og ejere. Det kan hjælpe med til at definere hvordan det nye system kan være med til at optimere virksomheden.
De fleste systemer på markedet kan nogenlunde det samme, og forskellene kan være svære at gennemskue. Ofte er det heller ikke afgørende at forstå forskellene ned til mindste detalje. Produktet skal selvfølgelig være i orden og dække jeres behov, men det er mindst lige så vigtigt for jeres succes, at du vælger den rette leverandør/partner.
Du læser nok dette, da du er på udkig efter en leverandør/partner, som kan hjælpe jer videre i beslutningsprocessen.
Det næste skridt og den bedste måde at komme tættere på en afklaring, vil være at mødes med leverandøren og blive konkret.
Du kan undersøge meget på nettet og i dit netværk. Dog vil et uforpligtende møde give dig mulighed for at få svar på alle de spørgsmål der måtte opstå. På den måde vil du hurtigere kunne træffe en fornuftig beslutning, der bringer jeres forretning i den rigtige retning.
Lad Dynalogic hjælpe dig videre. Vi starter med et uforpligtende møde, hvor vi får en snak om de forskellige scenarier, og hvor I kan få svar på jeres spørgsmål.
Kontakt os allerede i dag og aftal et møde med Lau Jakobsen salgschef i Dynalogic A/S.
Lau har over 15 års erfaring i branchen. Lau har hjulpet et utal af virksomheder sikkert i mål med implementeringen af en ny ERP løsning.
Udfyld nedenstående kontakt formular eller ring til Lau direkte på: +45 28 35 71 77
-
Fakta om Dynalogic
- Højt kvalificerede medarbejdere
- Alle med mere end +10 års ERP erfaring, de fleste med +20 år
- Mange års erfaring med implementering af IT systemer i segmentet over SMB (Dynamics AX)
- Specialister indenfor produktion, handel og logistik
Bliv ringet op
… og hør om dine muligheder for en optimering eller et skifte af økonomisystem.